Інформаційно-комунікаційні технології

Практика показує, що зробити навчання англійської мови при 2-х годинному навантаженні, використовуючи тільки традиційні методи, досить складно. І у вирішення даної проблеми можуть допомогти ІКТ (інформаційно-комунікаційні технології). ІКТ відкривають перед вчителем надзвичайно широкі можливості, пропонують прості і зручні способи вирішення широкого кола задач, розширюють вибір матеріалів і форм навчальної діяльності, роблять уроки цікавими, яскравими, інформативно насиченими. Використання ІКТ дуже часто допомагає вирішити питання зацікавленості учня, допомагає активізувати його діяльність на уроці.

Одним із ведучих принципів при вивченні англійської мови в початковій школі є принцип наочності. Він в певній мірі компенсує відсутність мовного середовища, заповнюючи потребу дитини в чуттєвому сприйнятті одиниць мови. Однією із найбільш вдалих форм пред’явлення навчального матеріалу в початкових класах є метод презентацій. Презентації учні сприймають з надзвичайним інтересом, розглядають всі деталі, емоційно переживають побачене, а тим самим підвищується процент запам’ятовування.

Мультимедійні презентації можна використовувати на будь-якому етапі уроку. Будь це підготовка до вивчення нового матеріалу, чи власне пояснення нового матеріалу, чи практичний блок – використання набутих знань, чи підведення підсумків уроку, - на будь-якому з названих етапів мультимедійна презентація буде доцільною і якісно покращить урок.

Взагалі використання презентацій на уроках має стати практикою, а може і правилом, оскільки дозволяє зробити уроки цікавими, включає в процес сприйняття не лише зір, а й слух, емоції, уяву, допомагає дітям глибше зануритися в навчальний матеріал  не перевтомившись.

Використання ІКТ в початковій школі дозволяє не тільки підвищити ефективність викладання, але й більш раціонально використовувати час і зусилля вчителя.

Таким чином використання ІКТ на уроці підвищує:

  • позитивну мотивацію до навчання;
  • активізує пізнавальну діяльність учнів.

Відповідно зусилля, затрачені на управління пізнавальною діяльністю учнів за допомогою засобів ІКТ, виправдовують себе з будь-якої сторони:

  • стимулюють загальний розвиток учня;
  • допомагають подолати труднощі у вивченні предмета;
  • приносять емоційне задоволення від навчання;
  • дозволяють вести випереджуюче навчання, або навчання в зоні найближчого розвитку;
  • створюють умови для кращого взаєморозуміння вчителя та учня.

Використання ІКТ дозволяє проводити уроки:

  • на високому естетичному та емоційному рівні;
  • забезпечують образність та наочність;
  • підвищують об’єм виконаної роботи на уроці;
  • з використанням різноманітного дидактичного матеріалу;

забезпечує високий рівень диференціації навчання.