На ранньому етапі навчання дітей іноземної мови одна з основних задач вчителя - зробити цей предмет цікавим та улюбленим. В молодшому шкільному віці діти дуже емоційні й рухливі, їх увага відрізняється швидкоплинністю. Тому, як правило, молодші школярі звертають увагу на те, що викликає в них інтерес.
Застосування навчальних ігор допомагає зняти напругу в стосунках, змінити емоційний стан, полегшити розв’язання задач, указати учням шляхи підвищення організованості цілеспрямованості дій і вчинків. Гра допомагає учням перебороти сором’язливість, психологічний бар’єр мовленнєвого спілкування й отримати віру в свої сили. Вона посильна всім, навіть слабко підготовленим учням. Але неможна допускати, щоб гра перетворилася на самоціль, розвагу. Вона повинна бути засобом вивчення іноземної мови і мати комунікативну спрямованість, допомогти учням засвоїти навчальний матеріал, сформувати необхідні навички й уміння. Гра являє собою навчальну ситуацію, яка багато разів програється, і при цьому кожен раз у новому варіанті.
Тому на своїх уроках я використовую різноманітні ігри:
- ігри-загадки;
- лексичні ігри;
- ігри для розвитку аудіювання;
- скоромовки на відпрацювання вимови.
- ігри-подорожі Англією;
- ігри-інсценування;
- сюжетні чи пісенні;
- ігри-змагання.
Нерідко переможцями та найактивнішими учасниками ігор стають учні зі слабкою успішністю. У ході ігрової діяльності у них проявляється терпіння і наполегливість, тобто ті якості, які їм необхідні для систематичної підготовки домашніх завдань. Учні непомітно для себе поступово включаються в процес вивчення матеріалу. Важливо створити такі умови, при яких зацікавленість учнів у грі поступово перейде у навчальне заняття.
Таким чином, використання ігрових технологій на уроках іноземної мови впливають на розумовий розвиток дітей, удосконалюють їх мислення, увагу, творчі здібності, забезпечуючи навчання у співпраці. Ігрові технології не є другорядним видом діяльності, це необхідна, всеосяжна частина вивчення іноземної мови. В той же час, маючи за ціль отримати певну мовну користь і досягти бажаного навчального результату, ігрові технології необхідно ретельно добирати, планувати, готувати та керувати ними.